Sidor

torsdag 21 februari 2013

En introduktion till tygblöjor

Jag ska berätta en hemlighet för dig som de flesta upptäcker när de börjar använda tygblöjor:
1. Det är enkelt.
2. Det är roligt.

För visst kan det verka som en djungel när man börjat intressera sig för tvättbara blöjor, men inte vet vad man ska välja (precis som så mycket annat känns som en djungel av alternativ och beslut när man står där med en nyfödd liten bebis i sin famn). Vare sig du är nyfiken, skeptisk eller övertygad tycker jag att du ska sätta dig till rätta i båten, så guidar jag dig fram på floden genom tygblöjedjungeln (du kommer snart att se hur vacker och färgglad den är). Du ska få se att det är enklare än du först trodde.

Vad är egentligen en tygblöja? Enkelt uttryckt är det en blöja av tyg som är tvättbar och kan användas om och om igen.

Så börjar min tygblöjeguide som jag skrev till butiken. Jag tror att den kan vara intressant även om man inte har något blöjbarn, för alltid lär man sig något nytt :)

Resten kan du läsa här.

Inga kommentarer: