Sidor

måndag 18 mars 2013

Sänkt pris på Beco Butterfly II och Beco Gemini

Vill du bära ditt barn och letar efter en bra, skön och prisvärd bärsele? Då har jag en glad nyhet. I dag har jag nämligen sänkt prisernaBeco Butterfly II och Beco Gemini, två av marknadens mest populära ergonomiska bärselar.

Nytt pris är 1149 kronor (förut 1730 kr respektive 1680 kr).



En annan nyhet är att Beco Butterfly II inte tillverkas längre. Istället kommer en ny modell längre fram i vår, Beco Soleil. Den verkar spännande, bland annat ska man kunna byta utseende på den, men som jag förstår det saknar den ett par av Butterflys styrkor:

- Butterfly II är smidig och enkel när man ska bära på rygg. Med lite vana får man lätt upp barnet på ryggen med vilken sele som helst, speciellt när det börjar bli lite större, men om man bär sällan och/eller är lite osäker har Butterfly II en stor fördel i att man kan sätta i barnet i selen först och sedan ta på sig sele + barn (som en färdigpackad ryggsäck :D ).
- Under de kyligare årstiderna kan man ha Butterfly II under sin jacka och när man ska bära barnet behöver man inte ta av sig jackan för att sätta barnet i selen, eftersom man bara knäpper upp paneldelen, lyfter i barnet, och knäpper fast igen.
- En annan fördel med Beco Butterfly II är att man kan byta bärare utan att behöva ta ur barnet ur selen.

Jag har fortfarande ganska många Butterfly II i lager så de kommer inte att ta slut på en gång, men vissa färger har jag bara ett exemplar kvar av. Om du vill ha en bärsele med Butterfly II:s egenskaper rekommenderar jag dig att köpa en relativt snart, eftersom de som sagt inte tillverkas längre.

Här är en liten film där du kan se Beco Gemini:



Beco Gemini och Beco Butterfly II hittar du förstås hos milly & molly :-)

Inga kommentarer: